Articles about my work in the Danish Press 



2023


Ambassadør for Destination Bornholm:

 

Artikel - Juleøen Bornholm er magisk

Top 6 restauranter på Bornholm

Top 6 hoteller på Bornholm

Top 6 attraktioner & shopping på Bornholm


2022


Jyllands-Posten:

Mr. Copenhagen elsker en af hovedstadens største turistattraktioner


Jury i Street Food om Søerne 2022


Altinget - Henrik Thierlein


2021


Mit Østerbro Magasin - 48 timer med Mr. Copenhagen 


2020


Turismerådgiver giver læserne tips på DR.dk


2019


Henrik Thierlein | Københavnersnuden  


Disk Klub housed by Henrik Thierlein.dk


Henrik Thierlein aka Mr. Copenhagen fortæller om– og guider til – København


-2018


Kinesiske turister på pressetur, Politiken

»Jeg har haft kinesere på besøg siden 1996, og det er først for fem år siden, at de begyndte at ville spise andre steder end

på de kinesiske restauranter i København. Og nu drikker de også kaffe. Deres rejsemønster har virkelig ændret sig«, lyder det.

»Det er det, de individuelle rejsende vil se. De er en ny generation af rejsende, der kommer nu.

Og de har rejst meget i forvejen, kan tale engelsk og er nysgerrige på, hvordan vi lever, mere end de vil høre om H.C. Andersen.

Ham skriver journalisterne jo om alligevel«, siger Henrik Thierlein.

 

Næstved gjorde indtryk, Visitsydsjælland - Møn

Også Wonderful Copenhagens internationale pressechef Henrik Thierlein har besøgt destinationen, og han var ikke

mindst begejstret over den gode mad, som destinationen kan byde på....  Til næste års produktkendskabsdag må vi samle

hele kommunikationsteamet i en busog komme forbi, så alle ser og oplever området og kan tænke jeres destination ind”, siger han. 

 

Øresundsbron forventer rekordmange bilister over broen til sommer, 

Fokus Øresund udgives af Øresundsbro Konsortiet

Vi oplever en ny gruppe af svenske turister. Dem, som ikke kun vil opleve det traditionelle Danmark.

Dem, der er med på noderne, når det gælder det nyeste både inden for hoteller, design og ikke mindst mad.

De vil for eksempel spise økologisk i et drivhuspå et tag, som Stedsans Østergro, og besøge mikrobryggerier.

 De tager også børnene med til Copenhagen Streetfood, vores kæmpe marked for streetfood, som allerede har haft en halv

million besøgende siden det åbnede sidste år.  Vi er superglade for, at svenskerne er ved at få øjnene op for vores kreative

mad-København, fortæller Henrik Thierlein, international press officer i Wonderful Copenhagen.

 

 På udflugt med Grand Prix, Kristeligt Dagblad

Tilbage i bussen kan Henrik Thierlein fra turistbureauet Wonderful Copenhagen bekræfte, hvad vi noterer os om Grand Prix-gæsterne

efter en kort snak med en række af dem.  At de synes: 1. At danskerne er venlige. 2. At her er er rent og pænt. Og

3. At det er forbløffende, at vi taler engelsk alle sammen.

 

Ny Wallpaper City Guide om København på vej, Wonderful Copenhagen Nyhedsbrev

”Vi mødtes med Wallpaper, hvor vi, som dem der både har det overordnede kendskab og detailviden om hovedstaden,

kom med inspiration til den nye udgave inden for den redaktionelle ramme, som guidebogen udstikker,” siger

Henrik Thierlein, International Press Officer hos Wonderful Copenhagen, og fortsætter.”Wallpapers City Guide afspejler

naturligvis det kendte magasin af samme navn og dets målgruppe, som særligt interesserer sig for design, arkitektur og shopping.

Derfor er den her guidebog især henvendt en målgruppe, som samtidig er et attraktivt city break-segment.”

 

Homoseksuelle er en god forretning, Avisen.dk

»De homoseksuelle har et meget stort socialt netværk, og udover at have sporten til fælles, har de deres seksualitet tilfælles.

På tværs af grænserne har de lært at holde sammen,« fortæller Henrik Thierlein fra Wonderful Copenhagen, hvor han står for

kontakten med den udenlandske presse.

 

Nominerede til DBTAs Anerkendelses Pris 2016, Danish Business Travel Association: 

Allan Agerholm, BC Hospitality Group  RUC

Henrik Thierlein, Wonderful Copenhagen: For at være Danmarks bedste vært for alle de udenlandske journalister der kommer til Danmark

Direktør Trine Richter, Green Solution House, Bornholm

 

Øresundsbron forventer rekordmange bilister over broen til sommer, Golf Sverige.dk 

Vi oplever en ny gruppe af svenske turister. Dem, som ikke kun vil opleve det traditionelle Danmark.

Dem, der er med på noderne, når det gælder det nyeste både inden for hoteller, design og ikke mindst mad.

De vil for eksempel spise økologisk i et drivhus på et tag, som Stedsans Østergro, og besøge mikrobryggerier.

De tager også børnene med til Copenhagen Streetfood, vores kæmpe marked for streetfood, som allerede har haft en halv million

besøgende siden det åbnede sidste år. Vi er superglade for, at svenskerne er ved at få øjnene op for vores kreative mad-København,

fortæller Henrik Thierlein, international press officer i Wonderful Copenhagen. 

 

København er hot, Ekstra Bladet  

- Det er i den grad stigende. Gastronomi boomer i år, fortæller Henrik Thierlein fra Wonderful Copenhagen. 
Han er dagligt i kontakt med verdenspressen, og selv om de årligt over 600 udenlandske journalister efterspørger forskellige ting,

så er bøssefestivaler, børnevenlighed, byens historiske kerne og Danish Design mærkevarer, man ikke finder andre steder. 
- Vi er i liga med Amsterdam og Barcelona, og især 'citybreakers' (folk, der tager korte storbyferier) tager lige et smut til København på samme måde,  som man før lige tog en tur til New York. Vi forventede et fald på 30 procent efter H.C. Andersen-året, men vi har tværtimod oplevet en stigning på 30 procent, siger Henrik Thierlein. 

 

Oplev det skæve København, Jyllands-Posten  

»Nu står vi i hjertet af det hele,« siger Henrik Thierlein, international presseansvarlig i Wonderful Copenhagen. 
»Her var der voldsomme gadekampe efter afstemningen om Maastricht-traktaten i 1993. Nu er det blevet et af Københavns mest trendy områder.

Sankt Hans Torv er noget af det, jeg altid viser frem til den udenlandske presse, når vi er på Nørrebro.«

»Rejsejournalister vil have storytelling. Det er det, det hele handler om i dag.

Det kan godt være, at man bor på et fint hotel og spiser på en dyr restaurant, men hvis der ikke er nogen historie bag, er det lige meget,« fortæller Henrik Thierlein.


 København - lokkemad for bøsser, Jyllands-Posten

»Amerikanske og svenske undersøgelser viser, at bøsser rejser to-tre gange så meget som heteroseksuelle.

Derudover har homoseksuelle ofte flere penge mellem hænderne, da mange af dem ikke har de samme udgifter,

som en almindelig børnefamilie har. Derfor gælder det om at få dem lokket til byen, og i den forbindelse er god presseomtale

afgørende,« siger international pressemedarbejder Henrik Thierlein fra Wonderful Copenhagen.

Selv om turistorganisationen ikke har tal på, hvor mange homoseksuelle turister der besøger København,

har Henrik Thierlein mærket en stigende interesse fra journalister fra homoseksuelle medier.

»Efterhånden som ideen har vundet ørenlyd rundt omkring i Europa og Amerika, har det bestemt ikke været

svært at få de homoseksuelle journalister herop,« siger Henrik Thierlein.

» Vi kan ikke lancere København udelukkende som en bøssemetropol a la Paris, London og Amsterdam.

Dertil er byen simpelt hen for lille og antallet af tilbud til homoseksuelle ikke stort nok.

I stedet spiller vi på de sikre kulturelle værdier som mode, mad, design og kunst, og det tiltrækker mange bøsser,« siger Henrik Thierlein.

 


My Copenhagen – The Copenhagen Traveler

For the fourth and last edition of ‘My Copenhagen’ we have teamed up with the International Press Officer of Wonderful Copenhagen.

He knows a thing or two about the city, so sharpen your pen and get ready to explore.

"My finest task is to promote Copenhagen to the international press, and to show them our beautiful city so they have the best tools to

explore and experience the city".


Tysk journalist på tur: »Kronborg ligner lort herfra«, Politiken

»Er alle her?! Vores første stop er på den økologiske gård Krogerup Avlsgård, hvor vi skal smage på dejlig øl.

As you know, vi er jo vikinger her i Danmark!« blinker Henrik Thierlein, international press officer i Wonderful Copenhagen, ud til

forsamlingen af udenlandske journalister i minibussen.

»Jeg er deres vært og skal sørge for, at de har det godt. At de får det, de har behov for, og ellers nyder deres tur.

Man kan ikke lære at være en vært. Enten er man en født vært, eller også er man ikke«, siger Henrik Thierlein. Bussen suser ud ad Strandvejen,

som Henrik Thierlein beskriver som Danmarks "gold coast" og "whiskeybelt" samtidig med, at han udpeger Rungstedlund og giver et foredrag om Arne Jacobsen og Bellevue.


Smask forelsket i København, Jyllands-Posten

Henrik Thierlein sælger København til flere hundrede internationale rejsejournalister og skribenter om året.

Han går op i dette arbejde med liv og sjæl.

»Jeg kan ikke lade være med at fordybe mig i alting. Derfor holder jeg heller aldrig rigtigt fri. Der er altid et eller andet,

som jeg lige skal tjekke. Jeg ser på et spisekort, og jeg kan stort set huske det og vurdere standarden,« fortæller Henrik Thierlein.

Der sker så meget her, og så er jeg smaskforelsket i København, og har været det lige siden, jeg kom her som barn sammen med

min mor og far,« siger Henrik Thierlein og får tårer i øjnene.

 

 

Advisor in tourism, press & gastronomy

HENRIK THIERLEIN